Fredsandakt för Ukraina

Bild av brinnande, vita ljus.

Lördagen den 24 februari 2024 har det gått två år sedan Ryssland inledde sitt anfallskrig mot Ukraina. Alltsedan dess har ukrainarna kämpat för sitt land och sin frihet. Trots kriget och förstörelsen får hoppet och ljuset inte slockna. Av den anledningen inbjuder Ekenäsnejdens svenska församling till fredsandakt samma dag kl. 17.30-18.00 i Ekenäs kyrka. Vi inleder med klockringning kl. 17.30 och en minuts tystnad, därefter bön och stilla musik för fred och för Ukraina och dess folk. Var och en som deltar kan tända ljus för freden och för dem som mist livet i kriget.

Man kan också delta på sociala medier genom att dela en bild av ett ljus eller en emoji. Hashtaggar är #WeMustNOTForget och #WeStandWithUkraine.

2024-02-22 14:18:00.0