Körer

Våra körer övar regelbundet under vår- och höstterminerna för framträdanden i gudstjänster och andra evenemang i församlingen.

Ekenäs kyrkokör

Vårstart 25.1.2024

Övningar i Ekenäs församlingshem i regel torsdagar kl. 18-20. Snappertunakören och Ekenäskören fortsätter öva tillsammans. För uppträdanden i Snappertuna plockas en mindre grupp ut. Nya sångare är varmt välkomna med!

Körledare Pia Nygård

Tenala kyrkokör

Vårstart 16.1.2024

Övningar i Tenala församlingshem tisdagar kl. 18.30 Nya sångare är varmt välkomna med!

Körledare Sofia Lindén.

Vox Aroni

Vokalensemble Vox Aroni är en projektbaserad blandad grupp för erfarna körsångare.

Ta gärna kontakt med Inkeri Aittola om du är intresserad av att komma med!

Raseborg Gospel

Vårstart må 15.1 i Ekenäs församlingshem

Länk till övningssituationen vecka för vecka.

Ledare för kören är Roland Näse. Repertoaren består av traditionell klassisk gospel från en era allt ifrån Elvis till 2000-talet och kören sjunger för det mesta på engelska. Kören är ett samarbete mellan Karis-Pojo svenska församling och Ekenäsnejdens svenska församling.

Kören är öppen för sångare i alla åldrar och från alla orter men just nu efterlyses alldeles särskilt "karar" till bägge stämmorna och sopraner!

Övningar måndagar kl. 18-20 växelvis i Ekenäs och Karis församlingshem. Första gången övar kören i Ekenäs.

Är du intresserad av att prova på körsång? Du är hjärtligt välkommen med!
Kontakta gärna oss körledare för närmare information.

Sångstunder för alla

Vårstart 1.2.2024

• Vi träffas torsdagar kl. 14-15 i regel första torsdagen i månaden i Ekenäs församlingshem och sjunger tillsammans ur bland annat sångboken Sionsharpan och psalmbokstillägget Sång i Guds värld.
    Gruppen sjunger enstämmigt och är en utmärkt grupp för dig som tycker om att sjunga utan större krav.

Sångledare: Pia Nygård.

Ekenäs kyrkokör och Snappertunakören med sin ledare Pia Nygård.
Ekenäs kyrkokör & Snappertunakören

Raseborg Gospel