Fynda - butik och verksamhetspunkt

Församlingens biståndsverksamhet Fynda jobbar med att hjälpa nödställda, främst i våra egna randområden. För tillfället koncentrerar vi oss på Lettland och Litauen där fattigdomen och nöden är stor. I fortsättningen är vi öppna för andra alternativ beroende av behov. Arbetet sköts främst med frivilliga krafter.

Fynda för bistånd & mission

Biståndsverksamhetens högkvarter och fasta punkt är Fynda. I Fynda finns både secondhandbutik och verkstad där själva sorterings- och packningsarbetet sker inför varje hjälpsändning. Arbetet, som sker i små grupper, går till stor del ut på att samla, sortera och packa material, ställa i ordning babylådor m.m. Även andra insatser är välkomna.

Biståndsarbetet sker i huvudsak till förmån för behövande i Lettland och Litauen. Intäkterna från butiksförsäljningen delas i sin tur mellan biståndsarbetet och Finska Missionssällskapets arbete i Senegal och Nepal.

Välkommen att bekanta dig med verksamheten i Fynda!

Du hittar oss vid Trollbergsvägen 12 i Ekenäs, ingång direkt från framsidan av huset.

Öppettider:

• torsdagar kl. 14-18
  • lördagar kl. 10-14

Varumottagning av donerade saker sker under öppettiderna.
Du kan också ringa våra kontaktpersoner och komma överens om leverans.

Fynda tar tacksamt emot hela och rena saker, antingen direkt till bistånd eller till försäljning i secondhandbutiken.
Varorna som doneras till Fynda behöver vara i gott och dugligt skick - enbart hela och rena saker har åtgång.

Gita Lindholm
gita.lindholm@vndata.fi
Tfn 040-518 0301

Guy Sundström (frivillig)

Fyndas personal överlämnar biståndslådor i Lettland.
Biståndslasten lossas i Lettland.

Tag kontakt

Kyrkoherde/Kontraktsprost