Då, nu och vad kommer sedan? En kväll kring jubilaren Borgå stift.

Biskop emeritus Björn Vikström och stiftsjubileets logo i övre högra hörnet.

Med anledning av Borgå stifts 100-årsjubileum hälsar Ekenäsnejdens svenska församling välkommen till en kväll med samtal, musik och servering med kaffe, te ochjubileumsbakelse, onsdag 11 oktober klockan 18.30 i församlingshemmet vid Larssonsvägen 1 i Ekenäs.

Stiftet har funnits i 100 år. Vad har hänt under den resan, vilka har de stora utmaningarna varit? Hur har kyrkans roll förändrats under tiden och vilken kommer kyrkans roll att vara i framtiden - en nedtystad röst i en egen bubbla eller en samhällsröst som är med i utvecklingen av samhället? En traditionsförmedlare eller ceremonimästare?

Kvällens gäst är biskop em. Björn Vikström som samtalar med kyrkoherde Anders Lindström

Kantor Inkeri Aittola och ungdomsarbetsledare Kjell Wikström berikar tillställningen med musik.

Onsdag 11.10 kl. 18.30 i Ekenäs församlingshem
Larssonsvägen 1, Ekenäs