Pilgrimsprojekt startar i februari – avslutas i höst

Pilgrim2.jpg

Välkommen med till Santiago de Compostela!

I medlet av februari startar Ekenäsnejdens svenska församling upp ett pilgrimsprojekt i vilket ingår en gruppresa hösten 2023 till Santiago de Compostela i Spanien. Projektet riktar sig till såväl vana vandrare som till nybörjare. En av reseledarna är församlingens församlingsmästare och vana pilgrimsvandrare Tove Holmström.

Den inledande träffen och samtidigt projektets informationstillfälle hålls torsdag 16.2 kl. 19 i Ekenäs församlingshem då Tove berättar om pilgrimsvandring, förberedelser, upplevelser och annat som är nyttigt att känna till. Alla som är intresserade är välkomna att delta i infotillfället där även resans tidtabell, pris och dylikt presenteras.

Under våren inleds träningen med kortare vandringar cirka en gång per månad. Deltagarna får bekanta sig med ämnet pilgrimsvandring samtidigt som man tränar upp fötter, ben och sinnen inför höstens upplevelser. Bindande anmälningar tas emot senare.

Tove Holmström
Tove Holmström