Påskens och vårens tidning ute!

Bild av pärmen till påsknumret av församlingens tidning Mitt i livet.

I god tid före påsk har vår- och påsknumret av Mitt i livet utkommit. I tidningen finns information om stilla veckans och påskhelgens hela program i församlingens kyrkor. Men informationsinnehållet gäller inte bara påsken utan sträcker sig så långt som till senare hälften av maj och omfattar även konserter och andra evenemang under senvåren.

Bland artiklarna finns skriverier om vilken betydelse våra vardagshandlingar har för miljön som vi är en del av, hur vi kan tänka praktiskt hållbart i ekofastaanda under hela året samt en text om lejonet Aslan.

Dessutom innehåller tidningen notiser om aktualiteter, ett "rörigt" recept och en andaktssida kallad Manna. Och naturligtvis, inte att glömma bort: Barnens sidor, som innehåller tips på en utomhusaktivitet, ett pyssel och några konfirmanders tankar om att leva miljövänligt.

Med önskan om läsning med behållning!

Länk till Mitt i livet Påsk & Vår 2023Öppna länk i ny flik

2023-04-05 10:26:00.0