Musik i sommarkvällen

Bild av vokalgruppen SixNotes.

Onsdagen den 23 juni bjuder vokalgruppen SixNotes på musik i sommarkvällen. Konserten hålls i Ekenäs kyrka och börjar kl. 19. Arrangör är Ekenäsnejdens svenska församling.

Vokalgruppen SixNotes består av sex ungdomar - Julia Friman, Celina Korenius, Filip Werthmann, samt Ellen, Edith, och Felix Lönnqvist - som vuxit upp med musik och älskar att sjunga. Gruppen bildades hösten 2018 med målet att kunna ta sig an svårare repertoar, få sjunga oftare och i en mindre sammansättning, samt för att tillsammans kunna skapa en gemenskap och därmed ha roligt! Ett av SixNotes största mål är att hålla a cappella-stilen levande.

SixNotes har en bred repertoar med allt från visor till modernare arrangemang och uppträder ofta och gärna vid både små och stora evenemang. Vid sidan av andras, gör gruppens medlemmar Felix och Filip även egna arrangemang. Vokalgruppen har skapat ett fräscht avtryck i Västnyland och har spridit sångarglädje till allt från åldringshem till födelsedagsfester och större galakvällar. SixNotes har även gästat damkören Girls ‘n Qvinns julkonsert (2018), uppträtt på Zonta Internationals kvinnodagstillställning (2019), gästat kören Cajornas Beatles-konsert (2019) och i november 2020 deltagit i en rytmworkshop under ledning av Club for Five-basen Tuukka Haapaniemi.

Under konserten i Ekenäs kyrka kommer SixNotes att bjuda på de bästa bitarna genom deras 3-åriga tid som aktiv grupp, samt flera sånger av gruppens större förebilder inom a cappella-musikens värld, t.ex. The Real Group, Pentatonix och Voctave. Det blir allt från bitar ur den bekanta och trygga visrepertoaren (t.ex. Evert Taubes Så skimrande var aldrig havet) till älskade populärmusikklassiker (t.ex. Billy Joels And so it goes). Det utlovas en konsert full av variation där styrkorna inom gruppen framkommer.

I enlighet med aktuella coronarestriktioner kan publikmängden komma att begränsas i någon mån. Användning av munskydd rekommenderas fortfarande, likaså säkert avstånd. Inträdet är fritt.

10.6.2021

2021-06-10 10:13:00.0