Höststart med bland annat skrivarkurs för män och spel med handklockor

En penna och ett anteckningsblock.

Att skriva om sitt liv

I september startar en ny skrivarkurs för män. Det skedde senast 2015 med Anders Lindström och Ralf Saxén som kursledare och inspiratörer och då var uppslutningen stor. Tio karlar rodde hela vägen och tillsammans åstadkom de en liten skrift som de kallade Berättelser kring ett bord – en antologi där karlar minns, där var och en bidrog till bokens innehåll under eget namn.

Årets nya kurs startar i september, tisdag 13.9 kl. 13.30 i Ekenäs församlingshem. Den här gången är kursledarna Anders Lindström och Olle Spring.

Det är tänkt att tröskeln ska vara låg. Man behöver ingen skriverfarenhet från tidigare. Man behöver inte heller prestera ett enda ord under kursens gång, men om man bara är intresserad av att börja reflektera över sitt liv och sådant man varit med om kan den här kursen utgöra den rätta knuffen så att man kommer igång.

Mera info om kursen ger Anders Lindström som också tar emot anmälningar, gärna per e-post till anders.lindstrom@evl.fi eller per telefon på numret 040 052 7488.

Chimesgrupp för ungdomar och vuxna

En riktig nyhet är den chimesgrupp som en av församlingens kantorer, Inkeri Aittola, hoppas på att kunna starta upp redan från och med onsdag 31.8 kl. 18 i Ekenäs församlingshem.

Chimes är en typ av handklockor. Spel med handklockor är en lite ovanligare verksamhet som är populär ibland annat i England, USA och Japan. Den passar för alla som tycker om musik och den aktuella gruppen riktar sig främst till vuxna och ungdomar från högstadieåldern och uppåt.

Info om chimesgruppen ger Inkeri Aittola per telefon på numret 044 755 3628 eller inkeri.aittola@evl.fi

2022-08-24 12:01:50.0